De Verenigingspil

De pil die verbindend werkt

De Verenigingspil Perskit

Om De Verenigingspil onder de aandacht te brengen, stellen we een perskit ter beschikking. Wat zit er in de perskit? Je vindt zes verschillende affiches die je kan afprinten en ophangen. De affiches zijn aanpasbaar. Op elke affiche staat de zin “Vraag naar De Verenigingspil bij je” gevolgd door een tekstvak dat je vrij kan invullen. Als je de affiche wil ophangen in de wachtzaal van een huisarts, kan je in het tekstvak ‘Vul zelf aan’ het woord “huisarts” invullen. Op die manier kan je meteen het taboe rond eenzaamheid doorbreken en bespreekbaar maken, want er over praten (via de toegankelijke weg van De Verenigingspil) is een eerste belangrijke stap in het zoeken naar een oplossing.

Naast een zestal affiches vind je hieronder de afbeeldingen die je voor sociale media kan gebruiken. Door op de afbeelding te klikken, kan je de afbeelding downloaden. Je kan ook alle afbeeldingen tegelijk downloaden in een zip-bestand. Om de beelden te voorzien van tekst, kan je beroep doen op de inhoud van deze website, en stellen we de perstekst over De Verenigingspil hier ter beschikking.