De Verenigingspil

De pil die verbindend werkt

Zet De Verenigingspil® mee op de kaart. Hoe?

• Koop het doosje van De Verenigingspil® aan. De Verenigingspil is ideaal als gespreksstarter voor die buurman of kennis van vroeger van wie je vermoedt dat hij of zij eenzaam is.
  • Schrijf een post op Facebook over De Verenigingspil® (met #DeVerenigingspil) en vraag mensen om die te delen. Beeldmateriaal vind je terug in de “perskit”
  • Binnenkort een afspraak bij de huisarts, psycholoog, apotheker of andere eerstelijnswerker? Vertel daar over De Verenigingspil®. Ons initiatief krijgt de steun van huisartsenvereniging Domus Medica, de Vlaamse Vereniging van Klinisch Psychologen (VVKP) en het Vlaams Apothekersnetwerk (VAN). Huisartsen, psychologen en apothekers kunnen de beschikbare affiches over De Verenigingspil personaliseren en ophangen in hun wachtkamer. Voorbeelden van affiches vind je in de “perskit”.
  • De verkiezingen komen eraan: gebruik De Verenigingspil® om eenzaamheid bij ouderen aan te kaarten bij (kandidaat) politici in je netwerk. Denk aan je burgemeester, schepenen, OCMW-raadsleden, maar ook parlementsleden en ministers (in spé). Overtuig ze om mee campagne te voeren tegen eenzaamheid, en zich in te zetten voor meer verbinding en verenigingsleven in je stad of gemeente.
  • Wil je met je vereniging of organisatie De Verenigingspil mee onderschrijven, neem dan contact op met Martin De Loose, directeur van Neos vzw, via martin.deloose@neosvzw.be

Wil je De Verenigingspil financieel een duwtje in de rug steken?

We krijgen op dit moment nog geen overheidssteun voor dit verbindend initiatief. Wil je De Verenigingspil® in afwachting daarvan financieel een duwtje in de rug geven?

Elke gift - klein of groot - is welkom op het rekeningnummer van Neos vzw: BE98 4263 1359 3193.

Giften vanaf 40 euro zijn fiscaal aftrekbaar.

Om je een idee te geven: met 45 euro kunnen we 10 doosjes van De Verenigingspil® produceren én verspreiden bij huisartsen, psychologen, apothekers en andere eerstelijnswerkers.